דשא סינטטי, המכונה גם דשא מלאכותי, הפך לפופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות כחלופה דלת תחזוקה וידידותית לסביבה – לדשא טבעי. עם המראה הירוק השופע ותחושת הרכות שלו, אין זה פלא שיותר ויותר אנשים בוחרים להתקין דשא סינטטי בגינה הביתית שלהם.

מהם בדיוק היתרונות של דשא סינטטי, ומדוע כדאי לכם לשקול את האופציה הזו עבור הדשא שלכם – כל התשובות לפניכם.

 

 

תחזוקה נמוכה:
אחד היתרונות העיקריים של דשא סינטטי הוא העבודה שהוא דורש מעט מאוד תחזוקה. שלא כמו דשא טבעי, שצריך להשקות, לכסח ולדשן באופן קבוע, הרי שדשא סינטטי ניתן פשוט לשטוף או להבריש. זה הופך אותו לאופציה נהדרת עבור אלה שרוצים מדשאה יפה מבלי לטרוח לתחזק.

 

 

ידידותית לסביבה:
סיבה נוספת לבחור בדשא סינטטי היא הידידותיות לסביבה שלו. עם חשיבות הנושא של שמירה על הסביבה וחסכון במשאבים, הרי שחיסכון במים הוא אלמנט מהותי. כך, דשא סינטטי מציע פתרון שהוא גם חסכוני במים וגם בר קיימא. הוא גם לא דורש השקיה או דישון, מה שמפחית את צריכת המים ואת כמות הכימיקלים המזיקים המשתחררים לסביבה.

 

עמידות:
דשא סינטטי הוא עמיד להפליא. הוא יכול לעמוד תחת תנאים של תנועה פיזית כבדה, תנאי מזג אוויר קיצוניים וחיות מחמד, זאת מבלי לגלות סימני בלאי. זה הופך את הדשא הסינטטי לאפשרות מצוינת עבור משפחות עם ילדים משפחות עם חיות מחמד הרוצות מדשאה שתשרוד היטב בשימוש יומיומי.

 


דשא סינטטי התקנה: האם להתקין לבד?

 


כן, אפשר להתקין דשא סינטטי לבד. בעוד שכאשר מדובר על התקנת דשא סינטטי ניתן לעשות זאת תוך שכירת שירות של איש מקצוע שמבצע את התהליך, הרי שבעלי בתים רבים בוחרים לקחת על עצמם את המשימה – כדי לחסוך בעלויות. עם זאת, לפני שתחליטו לעשות זאת בעצמכם, הרי שיש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון.


ראשית, התקנת דשא סינטטי דורשת מיומנויות עשה זאת בעצמך בסיסיות, כגון מדידה, חיתוך ופריסה של הדשא. חשוב להחזיק את הכלים הנכונים בהישג יד, כולל סכין, סרט מדידה ומברשת כוח. בנוסף, יש להכין את הקרקע וזה כולל הסרה של כל דשא או פסולת קיימים, והנחת שכבה של סלע כתוש או חול, ליצירת בסיס יציב.

שיקול חשוב נוסף הוא הגודל והמורכבות של הדשא. אם יש לכם מדשאה קטנה ופשוטה, ייתכן שקל יחסית להתקין את הדשא הסינטטי בעצמכם. אבל במידה ומדובר על מדשאה גדולה או מורכבת עם עיקולים, פינות או שיפועים, ייתכן שיהיה קשה יותר להשיג תוצאה בעלת מראה מקצועי ללא עזרה של מתקין דשא סינטטי.

יתר על כן, אם מעולם לא התקנת דשא סינטטי לפני כן, ייתכן שיהיה מועיל לצפות בכמה מדריכים מקוונים או להתייעץ עם מומחה לפני שמתחילים. זה יכול לעזור להימנע מטעויות נפוצות ולהבטיח שהדשא  יהיה בעל מראה נהדר לאחר מכן.

 

שלב אחר שלב: כיצד להתקין דשא סינטטי בעצמך

 

במידה ובחרתם שלא להזמין מתקין דשא סינטטי, הרי שהתקנת דשא סינטטי בעצמכם יכולה להיות פרויקט מאתגר אך מתגמל. להלן מדריך שלב אחר שלב שיעזור לך להתחיל:

 

  1. מדדו והכינו את השטח:
    התחילו במדידת השטח שבו רוצים להתקין את הדשא. יש להסיר כל דשא או פסולת קיימים, וליישא את הקרקע ככל האפשר. הוסיפו שכבה של סלע כתוש או חול ליצירת בסיס יציב. 

     

  2. התקינו מחסום העשבים:
    הניחו בד מחסום עשבים כדי למנוע מעשבים שוטים לצמוח מתחת לדשא הסינטטי. גזרו את הבד כך שיתאים לאזור, והשתמשו בסיכות נוף כדי לקבע אותו במקומו. 
  3. הניחו את הדשא הסינטטי:
    פתחו את הדשא הסינטטי והניחו לו לנוח מספר שעות כדי לאפשר לו להתייצב. לאחר מכן, הניחו את הדשא מעל הבד, וודא שהוא שטוח ואחיד. חותכים את הדשא כך שיתאים לאזור באמצעות סכין שימוש. 
  4. טיפול בקצוות:
    יש לקבע את קצוות הדשא הסינטטי באמצעות סיכות נוף או דבק. וודאו שהקצוות מתאימים לכל משטח קשיח, כגון מדרכות או פטיו. 

     

  5. הוספת מילוי:
    כדי לשמור על דשא הסינטטי זקוף ולעזור לו להיראות טבעי יותר, הוסיפו חומר מילוי כגון חול סיליקה או גרגירי גומי. השתמשו במברשת כוח כדי לפזר את המילוי באופן שווה על כל האזור. 

     

  6. צחצחו את הדשא:
    השתמשו במברשת כוח כדי להבריש את להבי הדשא הסינטטי בכיוון ההפוך כדי לעזור להם לעמוד. זה יעזור לדשא  להראות טבעי יותר.

המחיר של התקנת דשא סינטטי: האם זה כדאי?

 

מבחינת התקנת דשא סינטטי מחיר: בעוד שהעלות הראשונית של התקנת דשא סינטטי עשויה להיות גבוהה יותר מדשא טבעי, חשוב לקחת בחשבון את היתרונות והחיסכון בעלויות לטווח ארוך. מחיר התקנת דשא סינטטי יכול להשתנות בהתאם לגודל השטח, איכות הדשא וכל חומר נוסף הנדרש לתהליך ההתקנה.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של דשא סינטטי הוא התחזוקה הנמוכה וצריכת המים הנמוכה גם כן. דשא טבעי דורש השקיה, כיסוח ודישון קבועים, שיכולים להסתכם במונחים של זמן וכסף. דשא סינטטי, לעומת זאת, דורש שטיפה מדי פעם רק כדי להסיר פסולת, ומברשת להכרזה מהירה בכדי לשמור על הלהבים זקופים.

בטווח הארוך, החיסכון בעלויות של דשא סינטטי יכול להיות משמעותי. זה מבטל את הצורך בציוד יקר לטיפול בדשא, כגון מכסחות דשא ומערכות ספרינקלרים, ואף יכול לסייע בהפחתת חשבונות המים. בנוסף, דשא סינטטי יכול להוסיף ערך לבית ולמשוך אליו קונים , מה שיכול להיות מועיל אם אתם מתכננים למכור את הנכס בעתיד הקרוב.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העמידות של הדשא הסינטטי. הוא עמיד לתנועה כבדה ותנאי מזג אוויר קיצוניים, מה שהופך אותו לאופציה נהדרת עבור אזורים בשימוש תדיר כגון מגרשי ספורט או מגרשי משחקים. הוא גם לא דורש חומרי הדברה וקוטלי עשבים, מה שיכול לחסוך כסף ולהפחית את הסיכון לחשיפה של כימיקלים מזיקים לחדור לסביבה.

 

"הדשא תמיד ירוק יותר": היתרונות של דשא סינטטי

 

דשא סינטטי מציע מגוון יתרונות שהופכים אותו לבחירה פופולרית עבור בעלי בתים ועסקים כאחד. אחד היתרונות הגדולים ביותר הוא שהוא נראה ומרגיש כמו דשא טבעי, ללא היבט התחזוקה. הוא רך למגע, עם להבים שנועדו לחקות את המרקם והצבע של דשא אמיתי.

יתרון נוסף של דשא סינטטי הוא שהוא רב תכליתי וניתן להשתמש בו למגוון חללים. זו אפשרות מצוינת עבור מדשאות מגורים, אך ניתן להשתמש בו גם במגרשי ספורט, מגרשי משחקים ואפילו גגות. הרבגוניות הזו הופכת זאת לבחירה פופולרית עבור עסקים ועיריות המחפשות פתרון גינון אטרקטיבי, שהוא גם דל תחזוקה.

בנוסף ליתרון האסתטי, דשא סינטטי הוא גם ידידותי לסביבה. הוא מייתר כאמור את הצורך בחומרי הדברה וקוטלי עשבים מזיקים, שעלולים להזיק לבני אדם ולבעלי חיים כאחד. בנוסף, הדבר מפחית את צריכת המים, אשר הופכת חשובה יותר ויותר באזורים המושפעים מבצורת או מגבלות מים.

לבסוף, דשא סינטטי הוא השקעה מצוינת. בעוד שהעלות הראשונית עשויה להיות גבוהה יותר מדשא טבעי, היתרונות לטווח ארוך והחיסכון בעלויות הופכים אותו להשקעה משתלמת בעתיד הנכס. היא דורשת תחזוקה מינימלית, שיכולה לחסוך זמן וכסף בטווח הארוך, והיא אף יכולה להעלות את ערך הבית או העסק שלכם.

 

התקנת דשא סינטטי על סוגי קרקע שונים

 

כאשר מדובר בהתקנת דשא סינטטי, יש לזכור כמה דברים, במיוחד בכל הנוגע לסוג הקרקע. כך למשל כאשר מדובר על התקנת דשא סינטטי על אדמה. להלן מספר טיפים להתקנת דשא סינטטי על סוגי קרקע שונים:

 

    1. אדמה משופעת:
      אם יש לכם מדשאה משופעת, התקנת דשא סינטטי יכולה להיות קצת יותר מאתגרת. חשוב לוודא שהדשא מותקן כהלכה כדי למנוע ממנו להחליק במדרון. אפשרות אחת היא להשתמש בדבק מיוחד כדי להחזיק את הדשא במקומו. בנוסף, הוספת שכבה של סלע כתוש או חול יכולה לעזור לייצב את הקרקע ולמנוע שחיקה. 

 

    1. אדמה סלעית:
      אם במדשאה שלכם יש הרבה סלעים או אבנים, חשוב להסיר אותם לפני התקנת הדשא. סלעים עלולים לפגוע בגב משטחי הדשא, ולגרום לשחיקה מהירה יותר של הדשא עצמו. אם קשה להסיר את כל הסלעים, ניתן להוסיף שכבה של סלע כתוש או חול כדי ליצור משטח חלק יותר. 

 

  1. אדמת חימר:
    אדמת חימר יכולה להיות קצת יותר קשה לעבודה בעת התקנת דשא סינטטי. היא נוטה להיאחז במים, מה שעלול להוביל לבעיות ניקוז. הוספת שכבה של סלע כתוש או חול יכולה לעזור לשפר את הניקוז ולמנוע מים עומדים. בנוסף, כדאי לשקול הוספת שכבה של בד גיאוטקסטיל כדי ליצור מחסום בין האדמה לדשא ולמנוע צמיחת עשבים שוטים.

מסקנה: עתיד ירוק יותר עם דשא סינטטי

 

דשא סינטטי הוא אופציה מצוינת למי שמחפש חלופה דלת תחזוקה וידידותית לסביבה לדשא מסורתי. עם יתרונותיו הרבים, אין זה פלא שיותר ויותר בעלי בתים עוברים לדשא סינטטי. הנה כמה סיבות מדוע דשא סינטטי הוא בחירה מצוינת לעתיד ירוק יותר:

 

שימור מים:
אחד היתרונות הגדולים ביותר של דשא סינטטי הוא שאינו דורש השקיה. באזורים עם הגבלות בצורת או מים, דשא סינטטי יכול להציל חיים. על ידי הפחתת צריכת המים שלך, אתה לא רק עוזר לסביבה, אלא אתה גם חוסך כסף בחשבון המים.


ללא חומרי הדברה או דשנים:

דשא מסורתי דורש תחזוקה רבה, כולל חומרי הדברה ודשנים. כימיקלים אלו עלולים להזיק לסביבה ועלולים לחלחל אל הקרקע ומי התהום. דשא סינטטי אינו דורש חומרי הדברה או דשנים, מה שהופך אותו לאופציה בטוחה וידידותית יותר לסביבה.


עמיד לאורך זמן:

דשא סינטטי נועד להחזיק מעמד לאורך שנים, גם בשימוש רב. המשמעות היא שלא תצטרכו להחליף אותו לעתים קרובות כמו דשא מסורתי, מה שיכול לחסוך לכם כסף ולהפחית בזבוז.

גני אבשלום - גנן מומלץ
אבשלום יקותיאלי - הנדסאי אדריכלות נוף גנן סוג 2
גני אבשלום

מנהל מקצועי פורום גינון

מומחה בעיצוב גינות

מידע נוסף על הכותב

שאלות גולשים מהפורום בנושא התקנת דשא סינטטי

התקנת דשא סינטטי

האם אפשר להתקין דשא סיננטי עצמאית או שזה פחות מומלץ?

הודעות בפורום פורום גינון 01/03/2020
התקנת דשא סינטטי

היי לכולם :) יש לי גינה קטנה בחצר וכמה עצים וכבר תקופה ארוכה שאני לא מצליח לגדל דשא סביב העצים וחשבת על התקנת דשא סינטטי מסביב (כמו שאתרם רואים בלינק המצורף) הייתי שמח לקבל כמה המלצות על...

הודעות בפורום פורום גינון 07/09/2016
מצע לדשא סינטטי

שלום יש לי שטח אדמה חומה, מהודקת ללא שקעים. האם במצב כזה אפשר לוותר על המצע לפני התקנת דשא סינטטי ? מה יקרה אם אני אתקין את הדשא במקרה כזה ללא מצע ? תודה

הודעות בפורום פורום גינון 03/05/2021
דשא סינטטי

שלום, מבקש את סיועכם בהתקנת דשא סינטטי, קיבלתי מידע קצת שונה בין חברות המייבאות דשא סינטטי: 1.האם עדיף את יריעת הפלריג למקם מתחת למצע או מעל המצע ומתחת לדשא סינטטי עצמו. 2. האם חובה לפזר שומשום...

הודעות בפורום פורום גינון 18/04/2021
דשא סינטטי

אנו מעוניינים בהתקנת דשא סינטטי בגינה בגודל 100 מ"ר. האדמה בגינה שקעה וגנן אחד המליץ על מצע בגובה 12 ס"מ וגנן אחר על גובה 5 ס"מ. מה הכי מומלץ ונכון לעשות? מה לגבי מילוי אדמה ואז שכבה של מצע?  ...

הודעות בפורום פורום גינון 20/02/2019
דשא סינטטי

היי חברים לפני כשבועיים התקנתי בגינת בייתי דשא סינטטי על ידיי חברת פשוט ירוק  בחרתי את דשא סינטטי נפוליאון ממשפחת הקיסרים של פשוט ירוק,  דגם חדשני ללא מילוי גומי, וצפוף במיוחד , אני...

הודעות בפורום פורום גינון 17/05/2016
דשא סינטטי

אני מתעניין לגבי התקנת דשא סינטטי, האם ניתן להוסיף לו גם חלוקי נחל לגינה? זה לא יזיק לו? מודה לכם, רובי

הודעות בפורום פורום גינון 24/03/2015
חברה מקצועית לעיצוב והקמה של גינות

חברת רמי-גן מתמחה בהתאמה של מדשאות סינטטיים לבעלי בתים פרטיים, חברה מקצועית עם ניסיון של עשרות שנים בתחום של עיצוב גינות, ההתמחות של החברה היא בתחום של התקנת דשא סינטטי, שווה בדיקה למעוניינים! ...

הודעות בפורום פורום גינון 29/03/2017