מפוחי עלים נטענים הופכים לפופולריים יותר ויותר בקרב בעלי בתים ואנשי מקצוע כאחד. בניגוד לעמיתיהם המונעים בגז, מפוחים נטענים מציעים יתרונות רבים שהופכים אותם לבחירה מועדפת לתחזוקת החצר.

ראשית, הניידות וקלות השימוש שלהם הופכים אותם לכלי נוח לכל מי שמחפש לשמור על השטחים החיצוניים שלו נקיים ומסודרים. ללא צורך בכבלים או בדלק, מפוחים נטענים מאפשרים תנועה בלתי מוגבלת וניתן להשתמש בהם בכל אזור בשטח שלכם. בין אם אתם מפנים עלים מהגינה או פסולת משביל הכניסה, מפוח נטען מציע את הגמישות להגיע לכל פינות המרחב החיצוני ללא מאמץ.

שנית, מפוחי עלים נטענים הם ידידותיים לסביבה. עם הדאגה הגוברת לקיימות והפחתת טביעות הפחמן, בחירה במפוח חשמלי נטען היא בחירה אחראית. מפוחים אלו מייצרים אפס פליטות, עוזרים לשמר את איכות האוויר ולהפחית את זיהום הרעש בשכונה. בבחירת מפוח נטען, אתם תורמים לסביבה נקייה ובריאה יותר לעצמכם ולדורות הבאים.

יתר על כן, מפוחים נטענים משחררים אתכם מהצורך בהתמודדות עם דלק או כבלים. לא עוד נסיעות לתחנת הדלק או התרת כבלים לפני שמתחילים בעבודת החצר. עם מפוח נטען, פשוט יש לטעון את הסוללה, ואתם מוכנים לצאת לדרך. זה חוסך זמן וכסף, מכיוון שאינך צריך עוד לרכוש ולאחסן דלק או להחליף מצתים ומסנני אוויר.

בנוסף לנוחות והידידותיות לסביבה, מפוחי עלים נטענים הם גם קלים ומעוצבים בצורה ארגונומית לנוחות במהלך השימוש. גודלם הקומפקטי ומשקלם המופחת הופכים אותם קלים לתמרון ולתפעול לתקופות ממושכות מבלי לאמץ את הידיים או הגב.

הבנת הכוח של מפוח נטען

מפוחים נטענים עשויים להיות קומפקטיים וקלי משקל, אבל אל תלכו שולל אחרי הגודל שלהם. מכשירים אלה מכילים כמות מפתיעה של כוח, מה שמאפשר להם להתמודד אפילו עם משימות תחזוקה קשות ביותר בחצר. עם ההתקדמות בטכנולוגיית הסוללה, מפוחים נטענים מספקים כעת מהירות אוויר וזרימת אוויר מרשימים, המתחרים בזו של עמיתיהם המונעים בגז.

הספק של מפוח נטען נמדד במונחים של מהירות אוויר וזרימת אוויר. מהירות אוויר מתייחסת למהירות הוצאת האוויר מתוך פיית המפוח, בעוד שזרימת האוויר היא נפח האוויר הנע בדקה. למפוחים נטענים יש בדרך כלל מהירויות אוויר הנעות בין 160 ל-320 ק"מ לשעה וקצבי זרימת אוויר בין 300 ל-500 רגל מעוקב לדקה (CFM).

זרמי אוויר עוצמתיים אלו הנוצרים על ידי מפוחים נטענים מאפשרים פינוי יעיל של עלים ופסולת. בין אם אתם מפנים חצר אחורית קטנה או מדשאה גדולה, מהירות האוויר וזרימת האוויר הגבוהות מאפשרות להעביר במהירות וביעילות עלים, גזרי דשא ושאר פסולת לערימות מסודרות לסילוק קל.

גורם נוסף שתורם לכוחם של מפוחים נטענים הוא עיצוב להבי המאווררים שלהם. להבי המאווררים מתוכננים בקפידה כדי למקסם את זרימת האוויר ולמטב את הביצועים. דגמים מסוימים אפילו כוללים הגדרות מהירות משתנות, המאפשרות להתאים את תפוקת הכוח על פי הצורך. גמישות זו מבטיחה שתוכלו להתמודד עם משימות עדינות, כגון פינוי פסולת מערוגות פרחים, כמו גם משימות תובעניות יותר, כגון הסרת עלים רטובים מהדשא.

חשוב לציין שעוצמתו של מפוח נטען עשויה להשתנות בהתאם לדגם הספציפי ולקיבולת הסוללה. סוללות בעלות מתח גבוה יותר מספקות בדרך כלל יותר כוח וזמן ריצה ארוך יותר. עם זאת, אפשרויות מתח נמוכות אפילו יותר יכולות לספק ביצועים מרשימים בשילוב עם עיצובי מנועים ומאווררים יעילים.

ארבעה מפוחי עלים נטענים מומלצים: סקירה השוואתית

בכל הנוגע לבחירת מפוח עלים נטען, השוק מציע מגוון רחב של אפשרויות שיתאימו לצרכים והעדפות שונות. כדי לעזור בקבלת החלטה מושכלת, ערכנו סקירה השוואתית של ארבעה מפוחי עלים נטענים מומלצים.

 

Ego Power+ LB5804: Ego Power+ LB5804 הוא מפוח עלים רב עוצמה בעל מנוע ללא מברשות. הוא מציע בקרת מהירות משתנה ומספק מהירויות אוויר עד 168 קמ"ש. מפוח עלים זה יש זמן ריצה ארוך מגיע עם סוללה 5.0Ah ומטען.

 

Greenworks Pro GBL80320: מפוח עלים נטען מומלץ זה של Greenworks Pro כולל סוללת ליתיום-יון 80 וולט לביצועים גבוהים. הוא מספק מהירות אוויר מקסימלית של 125 קמ"ש ויש לו כפתור טורבו עבור כוח נוסף בעת הצורך. ה-GBL80320 מגיע עם סוללה ומטען של 2.0Ah.

 

Makita XBU02PT1: Makita XBU02PT1 הוא מפוח עלים אלחוטי המופעל על ידי שתי סוללות ליתיום-יון 18 וולט. הוא מציע טריגר במהירות משתנה ומספק מהירויות אוויר של עד 120 קמ"ש. מפוח עלים זה מגיע עם ארבע סוללות 5.0Ah ומטען מהיר עבור זמן עבודה ארוך.

 

Worx WG584: ה-Worx WG584 הוא מפוח עלים נטען מומלץ המצויד בסוללת ליתיום-יון של 40 וולט. הוא כולל טכנולוגיית מאוורר טורבינה לזרימת אוויר חזקה ויש לו מהירות אוויר מקסימלית של 95 קמ"ש. ה-WG584 מגיע עם שתי סוללות 4.0Ah ומטען.

 

מה לחפש במפוח חשמלי נטען?

כאשר בוחנים מפוח חשמלי נטען, יש לזכור מספר גורמים מרכזיים כדי להבטיח שתבחרו את המפוח המתאים לצרכים שלכם. בראש ובראשונה, חיי הסוללה הם קריטיים. חפשו מפוח עם סוללה בעל זמן ריצה ארוך, המאפשר לכם להשלים את עבודת החצר ללא הפרעה. בנוסף, שימו לב לזמן הטעינה של הסוללה. בחרו במפוח הנטען במהירות, כדי שתוכלו לחזור לעבודה בהקדם האפשרי.

לאחר מכן, שימו לב להספק ולביצועים של המפוח. חפשו דגם המציע מהירות אוויר וקצב זרימת אוויר גבוהים כדי להזיז ביעילות עלים ופסולת. כוח הנשיפה נמדד בקילומטרים לשעה (מיל לשעה) וזרימת האוויר ברגל מעוקב לדקה (CFM). קמ"ש ו-CFM גבוהים יותר מעידים בדרך כלל על מפוח חזק יותר.

תכונה חשובה נוספת שיש לקחת בחשבון היא המשקל והארגונומיה של המפוח. תרצו מפוח קל משקל ומאוזן היטב, נוח לאחיזה ולתמרון. נוחות זו עוזרת להפחית את העייפות ולהפוך את העבודה בחצר למהנה יותר. בנוסף, בדקו אם למפוח יש הגדרות מהירות מתכווננות, מכיוון שהדבר מאפשר לשלוט בתפוקת הכוח בהתבסס על המשימה שלפניכם.

עמידות היא גם גורם שיש לקחת בחשבון. חפשו מפוח העשוי מחומרים איכותיים שיכול לעמוד בשימוש קבוע ובתנאי חוץ. חלק מהמפוחים מגיעים גם עם תכונות נוספות כמו מנוע ללא מברשות, אשר לא רק משפר את היעילות אלא גם מגדיל את תוחלת החיים של המפוח. לבסוף, אל תשכחו לבדוק את האחריות שמציע היצרן. תקופת אחריות ארוכה יותר יכולה לספק שקט נפשי והבטחה לאיכות המפוח.

הבנת ההשפעה הסביבתית של מפוחי עלים נטענים

ככל שאנו שואפים לעשות בחירות בנות קיימא יותר בחיי היומיום שלנו, הבנת ההשפעה הסביבתית של הכלים והציוד שלנו הופכת חשובה יותר ויותר. מפוחי עלים נטענים מציעים אלטרנטיבה ירוקה יותר לעמיתיהם המונעים בגז, ותורמים לסביבה נקייה ובריאה יותר.

אחד היתרונות הסביבתיים המשמעותיים ביותר של מפוחי עלים נטענים הוא פעולתם ללא פליטות. בניגוד למפוחים המונעים בגז המשחררים מזהמים מזיקים לאוויר, מפוחים חשמליים נטענים מייצרים אפס פליטות במהלך השימוש. תכונה זו עוזרת לשפר את איכות האוויר, להפחית את טביעת הרגל הפחמנית ולמתן את ההשפעות השליליות של גזי חממה על הפלנטה שלנו.

בנוסף לפעולתם נטולת פליטות, מפוחי עלים נטענים גם ממזערים את זיהום הרעש. מפוחים מסורתיים המונעים על גז יכולים להיות חזקים ביותר, לשבש את השקט והשלווה של השכונות. מפוחים נטענים, לעומת זאת, פועלים בשקט, מה שהופך אותם לידידותיים יותר לשכנים ומתאימים לשימוש באזורים רגישים לרעש.

יתרה מכך, מפוחי עלים נטענים מבטלים את הצורך בדלקים מאובנים, ומפחיתים את התלות במשאבים שאינם מתחדשים. על ידי שימוש בחשמל להפעלת המפוחים הללו, נוכל לעשות צעד לעבר עתיד בר קיימא יותר. בנוסף, ניתן למחזר את הסוללות הנטענות המשמשות במפוחים אלה, מה שמפחית עוד יותר את הפסולת וההשפעה על הסביבה.

חשוב לציין שבעוד שמפוחי עלים נטענים מציעים יתרונות סביבתיים רבים, ההשפעה הכוללת שלהם עדיין תלויה באופן השימוש בהם. שימוש אחראי, כגון הימנעות מנשיפה מופרזת ושימוש בהגדרות ההספק הנמוכות ביותר הנדרשות לביצוע העבודה, יכול למזער עוד יותר את טביעת הרגל הסביבתית.

כיצד לשמור על מפוח העלים הנטען שלך?

תחזוקה נכונה היא המפתח להבטחת אריכות ימים וביצועים מיטביים של מפוח העלים הנטען. על ידי ביצוע מספר שלבים פשוטים, תוכלו לשמור על המפוח במצב מצוין למשך שנים רבות.

בראש ובראשונה, חשוב לקרוא ולעקוב אחר הוראות היצרן לתחזוקה. לכל מפוח עשויות להיות המלצות ספציפיות, לכן עיינו במדריך לפני שתתחילו במשימות תחזוקה כלשהן.

בדקו באופן קבוע את המפוח אם יש בו סימני בלאי או נזק. בדקו את מסנני האוויר ונקו או החליפו אותם לפי הצורך. מסננים סתומים יכולים להגביל את זרימת האוויר ולהפחית את יעילות המפוח. בנוסף, נקו את החלק החיצוני של המפוח כדי להסיר לכלוך או פסולת שאולי הצטברו במהלך השימוש.

ודאו שהסוללה טעונה ומתוחזקת כהלכה. פעלו בהתאם להנחיות היצרן לטעינה ואחסון של הסוללה כדי למקסם את תוחלת החיים שלה. הימנעו מטעינת יתר או השארת הסוללה ריקה לגמרי לתקופות ממושכות מכיוון שהדבר עלול להשפיע על הביצועים הכוללים שלה.

בדקו והדקו את הברגים או החיבורים הרופפים. רעידות במהלך הפעולה עלולות לגרום לרכיבים להשתחרר לאורך זמן, לכן חשוב לבדוק ולהדק אותם מדי פעם כדי למנוע בעיות פוטנציאליות.

לבסוף, אחסנו את מפוח העלים הנטען במקום נקי ויבש, הרחק מטמפרטורות קיצוניות או לחות. אחסון נכון יסייע במניעת כל נזק ויבטיח שהמפוח מוכן לשימוש בכל עת שתזדקקו לו.

האם מפוחי עלים נטענים באמת חוסכים זמן וכסף?

מפוחי עלים נטענים זוכים לרוב לשבחים על הנוחות והידידותיות לסביבה, אך האם הם באמת חוסכים זמן וכסף? התשובה היא בהחלט כן!

ראשית, אי אפשר להתעלם מגורם הנוחות. עם מפוח עלים נטען, אין צורך להתעסק עם מילוי גז או שמן. כל שעליכם לעשות הוא לטעון את הסוללה ואתם מוכנים לצאת לדרך. הדבר מבטל את הנסיעות גוזלות הזמן לתחנת הדלק או את הצורך להחזיק דלק רזרבי בהישג יד.

בנוסף, מפוחי עלים נטענים הם בדרך כלל קלי משקל וקלים לתמרון, ומאפשרים לפנות במהירות וביעילות עלים ופסולת מהחצר. בהשוואה לגריפה ידנית מסורתית, שימוש במפוח נטען יכול להפחית משמעותית את הזמן והמאמץ הנדרשים למשימה.

מבחינה פיננסית, מפוחי עלים נטענים יכולים להיות גם השקעה נבונה. אמנם העלות הראשונית עשויה להיות גבוהה מזו של מפוח מופעל בגז, אך החיסכון לטווח ארוך הוא משמעותי. מכיוון שמפוחים נטענים פועלים על חשמל, הם מייתרים את הצורך ברכישת דלק יקר. יתרה מכך, הם דורשים פחות תחזוקה, שכן אין צורך בהחלפת שמן או החלפת מצתים.

יתר על כן, מפוחי עלים נטענים תורמים לסביבה ירוקה ובת קיימא יותר. על ידי שימוש בחשמל במקום בדלק מאובנים, הם מפחיתים פליטות מזיקות ומצמצמים את טביעת הרגל הפחמנית שלהם. תכונה זו משתלבת עם המגמה הגוברת של תודעה אקולוגית וקיימות.

גני אבשלום - גנן מומלץ
אבשלום יקותיאלי - הנדסאי אדריכלות נוף גנן סוג 2
גני אבשלום

מנהל מקצועי פורום גינון

מומחה בעיצוב גינות

מידע נוסף על הכותב

שאלות גולשים מהפורום בנושא מפוח עלים נטען

המלצה על מפוח ושואב עלים

שלום יש לי גינה קטנה ולאורך החורף אני צריך לאסוף עלי שלכת. מחפש מפוח נטען טוב לאיסוף העלים. יש לי סוללת של worx , האם יש למישהו נסיון טוב עם המפוח השואב שלהם? או המלצה על מפוח אחר?

הודעות בפורום פורום גינון 08/10/2020