יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון לפני שקונים מחסן לגינה. ניתן למצוא מחסן גינה מעץ, מחסן גינה מפלסטיק, מחסן לגינה המותאם לגובה נמוך, וגם מחסן קטן לגינה קומפקטי עבור בתים קטנים. כדאי גם לשים לב ליתרונות ולחסרונות של כל סוג, ולא לשכוח שמחסן לגינה לרוב ישמש אתכם לשנים ארוכות קדימה, ולכן החומר ממנו עשוי המחסן הוא גורם חשוב.

מחסן גינה
מחסן גינה טוב ממלא תפקיד מכריע בשמירה על מרחב חיצוני מאורגן ופונקציונלי. הוא משמש כפתרון אחסון לכלי הגינון, הציוד והאספקה שלך, ומגן עליהם מפני פגעי מזג האוויר. עם מחסן הגינה המתאים, תוכל ליצור סביבה מסודרת ונטולת עומס.

יתר על כן, מחסן גינה המאורגן היטב יכול לשמש גם כמרחב עבודה למשימות גינון שונות. בין אם אתה צריך שטח להכנת ייחורים, או פשוט להנות מאזור מוגן לעבוד על פרויקטי הגינון שלך, מחסן לגינה יכול לספק לך את המרחב וההגנה הדרושים.

בנוסף ליתרונות הפונקציונליים שלו, מחסן גינה מטופח יכול לשפר את האסתטיקה הכללית של הגינה. כמו כן, רצוי לבחור במחסן המשלים את סגנון העיצוב של הגינה והבית.

מחסן גינה של כתר – כל היתרונות

 

ריהוט הגן של מותג כתר יצר באז בקהילת הגננים והעוסקים בתחום, בשל איכותם ועמידותם יוצאי הדופן של רהיטי גן אלו. מחסני הגינה של כתר ידועים במבנה החזק שלהם, המבטיח שיוכלו לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים, לרבות גשם חזק, רוחות חזקות ואפילו שלג.

אחת התכונות המרכזיות שמייחדות מחסן גינה כתר הוא העיצוב החדשני שלו.  כל מחסן גינה של מותג כתר בנוי מחומרים איכותיים כמו פלדה מגולוונת המעניקה עמידות מעולה בפני חלודה וקורוזיה. דבר זה מבטיח שהמחסן בגינה שלך ישמור על השלמות המבנית ועל המראה שלו במשך שנים רבות.

בנוסף, מחסני גן כתר מציעים גם מגוון רחב של גדלים וסגנונות שיתאימו לצרכים והעדפות שונות. כך למשל, אם יש לך חצר אחורית קטנה או גינה מרווחת, תוכל למצוא מחסן גינה של כתר המשתלב בצורה מושלמת בחלל החיצוני. מיחידות אחסון קומפקטיות ועד מגירות גדולות יותר, לכל דגם של מחסן גינה יש את הייחודיות שלו.

סיבה נוספת לכך שמחסני הגינה של כתר צברו פופולריות היא קלות ההרכבה שלהן. מחסני גינה אלו מגיעים עם הוראות ברורות ולוחות קדוחים מראש, מה שהופך את תהליך ההרכבה לפשוט ונטול טרחה, גם אם לך ניסיון הרכבה של מחסנים.

יתר על כן, מחסני גינה מגיעים עם אביזרים אופציונליים שונים, כגון יחידות מדפים, חלונות צד חלונות גג, המאפשרים לך להתאים את המחסן בהתאם לצרכים הספציפיים שלך.

מחסני גינה מפלסטיק: האם זה שווים את זה?

 

האופציה של מחסן פלסטיק לגינה הפכה בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולרית, ולא בכדי. מחסני גינה מפלסטיק מציעים מגוון יתרונות שהופכים את הרכישה להשקעה ראויה עבור כל חובב גינה. ראשית, מחסני גינה עשויים פלסטיק ידועים בעמידות שלהם. הם עשויים מחומרים איכותיים, עמידים בפני ריקבון, חלודה ודהייה, מה שמבטיח שהם יכולים להישאר במצב מצוין לאורך שנים. בנוסף, מחסני גינה מפלסטיק דורשים תחזוקה נמוכה להפליא. בניגוד למחסני גינה עשויים עץ הדורשות צביעה, הרי שבמקרה של מחסן גינה מפלסטיק ניתן פשוט לנגב את הפלסטיק בעזרת מטלית לחה כדי להסיר לכלוך או פסולת. נוחות זו הופכת את האופציה הזו לבחירה מעשית אם אתה רוצה לבלות יותר זמן בהנאה מהגינה שלך, במקום לתחזק אותה.

יתרון נוסף של מחסני גינה מפלסטיק הוא קלות ההרכבה שלהם. בניגוד למחסני גינה מעץ שהם כבדים, הרי שמחסני פלסטיק ניתנים להזזה בקלות וניוד בתוך מרחב הגינה. גמישות זו מאפשרת לך להתנסות עם פריסות וסידורים שונים, בהתאם לצרכים שלך.

יתר על כן, מחסני גינה מפלסטיק לרוב זולים יותר בהשוואה לעמיתיהם מעץ. אם אתה בעל תקציב מוגבל או מחפש פתרון אחסון חסכוני, מחסן גינה מפלסטיק יכול להיות בחירה מצוינת. 

מחסני גינה קטנים: התאמה מושלמת לגינות מינימליסטיות? 

 

מחסני גינה קטנים יכולים להתאים בצורה מושלמת לגינות קטנות, משם שהם מציעים פתרונות אחסון פרקטיים מבלי להעמיס על השטח הפנוי בדינה, שהוא מצומצם. עם העיצובים האלגנטיים שלהם,  מחסני גינה קטנים משתלבים בצורה חלקה ועם אסתטיקה מינימליסטית, כאשר הם מוסיפים מגע של ארגון וסגנון לחלל החיצוני.

אחד היתרונות העיקריים של מחסני גינה קטנים הוא היכולת לאחסן בתוכם ביעילות כלי גינון, ציוד וחפצים חיוניים אחרים מבלי לתפוס יותר מדי מקום. ניתן למקם מחסן גינה קטן בנקודות אסטרטגית בפינות בדינה או כנגד קירות, ולהפיק את המירב מכל סנטימטר מרובע של שטח הפנים של המחסן.

יתר על כן, מחסני גינה קטנים כוללים לרוב פתרונות אחסון חכמים כגון מדפים מובנים, ווים ותאים. עיצובים חדשניים אלו עוזרים לייעל את השטח המצומצם ולהבטיח שלכל דבר יש את המקום המיועד לו. על ידי שימוש באפשרויות אחסון אנכיות, מחסני גינה קטנים מאפשר לכל בעל גינה להפיק את המירב מפתרונות אחסון לגובה, מה שמגדיל עוד יותר את קיבולת האחסון.

בנוסף לכך, מחסני גינה קטנים יכולים גם לשפר את המשיכה החזותית הכוללת של גינה מינימליסטית. רבים מהמחסנים הללו עשויים מחומרים מודרניים ועם גימורים מלוטש, מה מוסיף נופך עכשווי לחלל החיצוני. 

מדוע ללכת על נמוך? כל היתרונות של מחסני גינה נמוכים

 

מחסני גינה נמוכים מציעים מגוון יתרונות שהופכים אותם לבחירה נחשקת עבור בעלי גינות. ראשית, הגובה הנמוך שלהם מבטיח שהם לא חוסמים את הנוף שמסביב. בניגוד למחסני גינה גבוהים, הרי שמחסנים נמוכים נמוכים משתלבים בצורה חלקה בגינה, ומאפשרים ליופי הטבעי של הצמחים והפרחים לתפוס את מרכז הבמה.

יתרון נוסף של מחסן גינה נמוך הוא נוחות הגישה אליו. כך, עבור מי שהם נמוכי גובה אין צורך לטפס על מדרגות תלולות או סולמות. יתרון זה  מקל על שליפה ואחסון של כלי גינון, ציוד ופריטים אחרים. גורם נגישות זה חשוב במיוחד עבור בעלי גינות מבוגרים או מי שיש להם צרכים מיוחדים בניידות.

בנוסף, מחסני גינה נמוכי גבוה הם לרוב קלים יותר להתקנה ותחזוקה. גובהם המופחת גורם לכך שהם נוטים להיות פחות מושפעים מרוחות חזקות או מתנאי מזג אוויר אחרים. זה יכול לתרום לאריכות החיים והעמידות שלהם, ולדרוש תיקונים בתדירות נמוכה יותר.

ולבסוף, מחסני גינה נמוכים הם גם חסכוניים יותר בהשוואה למחסנים גבוהים. הם דורשים פחות חומרים ועבודה בתהליך הייצור שלהם, ולכן הם ידידותיים יותר לסביבה.  

מדוע כדאי לבחור במחסן גינה מעץ?

 

עץ שימש במשך מאות שנים לצרכי בנייה בשל חוזקו, עמידותו ויופיו הטבעי. הוא מוסיף קסם נצחי לתפאורה של כל גינה, משלים את הצמחייה שמסביב ויוצר אווירה חמימה ומזמינה. אחד היתרונות העיקריים של מחסן גינה עשוי עץ הוא יכולתו להשתלב בצורה חלקה בסביבה הטבעית. לעץ יש משיכה טבעית שחומרים אחרים עשויים להתקשות לשחזר. הגוונים החמים והמרקמים האורגניים שלו יוצרים תחושה של הרמוניה ואיזון, גורמים למחסן להרגיש כחלק בלתי נפרד מהגינה ולא כמבנה חודרני.

יתר על כן, עץ הוא חומר רב תכליתי וניתן להתאים אותו בקלות להעדפות אישיות. ניתן לצבוע אותו במגוון צבעים להתאמה לאסתטיקה הקיימת של הגינה או ליצירת מראה ספציפי מבוקש. ניתן גם לעצב ולגלף את העץ בקלות, מה שמאפשר לקבל עיצובים ייחודיים בגינה.

סיבה נוספת לבחור מחסן גינה מעץ היא העמידות שלו. כשהוא מתוחזק כראוי, העץ יכול לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים, מה שמבטיח שהמחסן שלך יישאר יציב ופונקציונלי במשך שנים רבות. טיפולים רגילים כגון צביעה או מריחת ציפויי הגנה, יכולים לעזור לשפר את עמידותו בפני ריקבון ונזקי חרקים.

 

בחירות מובילות: מחסני הגינה הטובים ביותר לשנת 2023

 

לשנת 2023, ישנם מספר מחסנים לגינה יוצאי דופן בשוק הבולטים באיכות, בפונקציונליות ובעיצוב שלהם. הנה כמה מהבחירות המובילות הללו, שכוללות מגוון של אפשרויות להתאמה לצרכים והעדפות שונות:

  1. מחסן גינה קראון:
    מחסן גינה בצורת קראוון הוא בחירה מצוינת עבור מי שמחפש מחסן באיכות גבוהה. עם המבנה החזק והחומרים העמידים בפני מזג האוויר, הוא מספק פתרון אחסון עמיד לאורך זמן עבור כלי הגינון והציוד שלך.
  2. מחסן גינה פלסטיק:
    אם אתה מעדיף אפשרות אחסון בתחזוקה נמוכה, מחסן הגינה העשוי מפלסטיק הוא בחירה מצוינת. המחסן עשוי מחומרים עמידים וקלים, עמיד בפני ריקבון, חלודה ודהייה, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור גננים עסוקים שרוצים מחסן הדורש תחזוקה מינימלית.
  3. מחסן גינה קטן:
    אם יש לך שטח גינה מוגבל, מחסן גינה קטן הוא הפתרון המושלם. הוא מציע נפח אחסון בשפע תוך התאמה חלקה לאזורים קטנים יותר. מחסני גינה טקנים ממקסים את היעילות מבלי להתפשר על הפונקציונליות.
  4. מחסן גינה נמוך:
    אם אתה רוצה מחסן שמשתלב בהרמוניה עם נוף הגינה שלך, שקול לקנות מחסן גן נמוך. למחסנים אלו עיצוב מלוטש ונמוך הממזער את ההשפעה החזותית תוך מתן מקום אחסון בשפע.
  5. מחסן גינה עץ:
    למראה קלאסי ונצחי, מחסן גינה העשוי מעץ הוא בחירה מצוינת. עם היופי והעמידות הטבעיים שלו, הוא מוסיף נופך של אלגנטיות לכל גינה. מעיצובים מסורתיים ועד מודרניים, מחסני עץ מציעים התאמה מגוונת לסגנון ולהעדפות של כל בעל גינה.

 

גורמים שיש לקחת בחשבון בבחירת מחסן לגינה

 

כאשר אתה בוחר מחסן לגינה שלך, חיוני לקחת בחשבון מספר גורמים כדי להבטיח שתבחר נכון את המחסן המתאים לצרכים שלך. ראשית, יש להעריך את גודל הגינה ולהקצות את השטח הפנוי למחסן. יש למדוד את השטח במדויק כדי לוודא שהמחסן מתאים כראוי ואינו מעמיס על הגינה.

לאחר מכן, יש לתת את הדעת לגבי מטרת המחסן ועל הפריטים שאתם מתכנן לאחסן בפנים. חשוב לעשות את השקלול של שטח האחסון במתוך המחסן, לעומת כמות הכלים והציוד שתרצה לאחסן בתוכו.. זה יעזור לך לקבוע את הגודל והפריסה המתאימים למחסן הגינה.

גורם מכריע נוסף שיש לקחת בחשבון הוא החומר ממנוי עשוי המחסן. לכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו, לכן חשוב לשקול זאת מול הדרישות הספציפיות שלך. מחסן גינה עשוי עץ מציע מראה קלאסי וטבעי אך עשויות לדרוש תחזוקה שוטפת. מחסן גינה מפלסטיק, לעומת זאת,  דורש תחזוקה נמוכה והוא עמיד, אבל אולי אין לו את אותה משיכה אסתטית, כמו זו של מחסן גינה מעץ.

בנוסף, חשוב להתייחס לאקלים ומזג האוויר באזור שלך. אם אתה גר באזור עם גשמים כבדים או רוחות חזקות, בחרו בסככה יציבה ועמידה בפני מזג אוויר הזה. חפש תכונות כגון קירות מחוזקים, קירוי עמיד למים ודלתות הנסגרות הרמטית כדי להגן על הציוד הגינון שאתה מאחסן.

לבסוף, חשוב על התקציב שלך. מחסני גינה מגיעים במנעד רחב של מחירים, ולכן חשוב לקבוע כמה אתה מוכן להוציא לרכישת המחסן. זכור לקחת בחשבון את הערך והעמידות לטווח ארוך של המחסן, שכן השקעה במחסן איכותי יותר מראש עשויה לחסוך לך כסף על תיקונים או החלפות בעתיד.

עצות תחזוקה למחסן גינה 

 

תחזוקה שוטפת היא חיונית כדי לשמור על מחסן הגינה שלך במצב תקין ולהאריך את תוחלת החיים שלו. באמצעות יישום של כמה טיפים לתחזוקה, אתה יכול להבטיח שהמחסן שלך בגינה, יישאר פונקציונלי ואסתטי לאורך שנים.

  1. ניקוי ופינוי:
    נקה באופן קבוע את החלק הפנימי והחיצוני של המחסן שלך כדי למנוע הצטברות של לכלוך, פסולת ומזיקים. השתמש במטאטא או במברשת כדי לטאטא את הרצפה ולהסיר קורי עכביש או אבק מהקירות. אם יש שפיכות או כתמים, נגב אותם עם מטלית לחה. בנוסף, נקה את השטח סביב הסככה כדי למנוע מהצמחייה לצמוח קרוב מדי, מה שעלול להוביל להצטברות לחות ולנזק אפשרי.
  2. בדיקת נזקים:
    בדוק באופן קבוע את המחסן, באם מתגלים בו סימני נזק. בדוק אם יש סדקים, ריקבון או חלקים רופפים או שבורים. אם אתה מבחין בבעיות כלשהן, טפל בהן בהקדם כדי למנוע החמרה נוספת. החלף כל חלק פגום או בלוי, כגון רעפי גג, חיפויים או דלתות, כדי לשמור על שלמותו המבנית של המחסן.
  3. טיפול והגנה:
    בהתאם לחומר ממנו עשוי מחסן הגינה אצלך, בדוק לגבי טיפולי תחזוקה ספציפיים לאותו חומר. כך למשל  עבור מחסני עץ, יש למרוח איטום או צבע עמיד בפני פגעי מזג האוויר כל כמה שנים, כדי להגן עליו מפני רטיבות, ריקבון ומזיקים. מחסני גינה עשויים מפלסטיק יכולים לדרוש ניקוי תקופתי עם חומר ניקוי עדין ומים, כדי למנוע שינוי צבע או דהייה. בנוסף, שקול להשתמש בשיטות הדברה, כגון מלכודות או חומרים דוחים, כדי להרחיק חרקים ומכרסמים מהמחסן שלך. 
  4. תחזוקה עונתית:
    עונות שונות עשויות לדרוש תחזוקה ספציפית. כך למשל בחורף יש לוודא שהמחסן מבודד כראוי ומוגן מפני קור קיצוני או שלג כבד. הסר הצטברות שלג על הגג כדי למנוע משקל עודף וקריסה. בקיץ, בדוק אם יש סימנים של נזקי חום, כגון עיוות או דהייה, ודאג לאוורור מתאים כדי למנוע התחממות יתר.

 

היכן לקנות את מחסן לגינה?

 

בכל הנוגע לקנייה של מחסן גינה מומלץ, הרי שקיימות מספר אפשרויות. אחת האפשרויות הנוחות והפופולריות ביותר היא לקנות מחסן גינה בחנות מקומית של עשה זאת בעצמך או בחנות המוכרת רהיטים. חנויות אלו יש לרוב מבחר עשיר של מחסני גינה בגדלים, חומרים וסגנונות שונים. ברכישה בחנות פיזית יש גם את היתרון של מראה עיניים ויכולת להבחין באלמנטים שונים, שלא בהכרח מתאפשר ברכישה באונליין מרחוק.

ובכל זאת, אם אתה מעדיף את הנוחות של קניות מקוונות, אתרי אינטרנט רבים מתמחים במכירת מחסני גינה. קמעונאים אלה מציעים מגוון עצום של אפשרויות ולעתים קרובות תמצא באתרים הללו תיאורי מוצרים מפורטים, תמונות וסקירות של לקוחות, כדי לעזור לך לקבל החלטה מושכלת. בנוסף, קניות מקוונות מאפשרות לך להשוות מחירים ולמצוא את העסקאות הטובות ביותר מבלי שתצטרך לצאת מהבית.

אפשרות נוספת היא לשקול רכישה של מחסן לגינה ישירות מהיצרן. ליצרנים רבים בתחום יש אולמות תצוגה או נקודות מכירה משלהם, בהם תוכלו לראות את המוצרים ולקבל הדרכה ומענה על שאלות מהצוות המקצועי שבמקום. בנוסף, אופציה זו עשויה להיות זולה יותר שכן עלויות התיווך נחסכות.

אם אתה מחפש אפשרות ידידותית יותר לתקציב, תוכל לבדוק מודעות מקומיות בלוחות או באתרי אינטרנט לרכישת מחסן לגינה יד שנייה. יחד עם זאת, כאשר קונים מאנשים פרטיים, חשוב לבצע בדיקה יסודית לפני הרכישה, לוודא שאין במחסן המשומש פגמים או תקלות כלשהן. 

ואפשרות נוספת היא לפנות לאיש מקצוע שיבנה עבורך מחסן גינה בהתאמה אישית, בהתאם לצרכים שלך. אמנם אפשרות זו עשויה להיות יקרה יותר לעומת קנייה של מחסן גינה מוכן, אך יש כאן את היתרון של התאמה אישית לצרכים שלך ודרישות האחסון.

 

גני אבשלום - גנן מומלץ
אבשלום יקותיאלי - הנדסאי אדריכלות נוף גנן סוג 2
גני אבשלום

טיפ מהמומחים

מומחה בעיצוב גינות

מידע נוסף על הכותב

שאלות גולשים מהפורום בנושא מחסן גינה מומלץ

מחסן לגינה

אני צריך מחסן לגינה, רציתי לדעת אם יש איזה חומר גלם מומלץ למטרה?

הודעות בפורום פורום גינון 15/01/2020
מחסנים לגינה

אני צריך מחסן לגינה, רציתי לדעת אם יש איזה חומר גלם מומלץ למטרה?

הודעות בפורום פורום גינון 09/01/2020
שיקולים מקדמים בתכנון גינה ביתית

גינה נגישה ובטיחותית מה נוכל לעשות כדי לקדם את השיקולים העוסקים בבטיחות בשטח החצר והגן ? כמה זה עולה לנו והאם באמת אנו זקוקים לכך ! ...

הודעות בפורום פורום גינון 12/02/2015